De (eigen)wijze consument

Terug naar activiteiten

Handel je als een (eigen)wijze consument als je de supermarkt binnen wandelt? Met onze activiteiten willen we jou doen stilstaan bij hoe marketeers je (on)bewust beïnvloeden bij het kopen van (on)gezonde voeding.

Door bepaalde positieve prikkels toe te voegen kan je als consument getriggerd worden om gezonde voeding te verkiezen boven ongezonde. Sta je voldoende open voor dit gezonde alternatief? Aan de hand van smaaktests wordt nagegaan in welke mate je vooringenomenheid je koopgedrag stuurt. Eye-tracking onderzoek illustreert hoe je als consument reageert op visuele reclame en welke elementen jou mogelijk kunnen beïnvloeden. Met het project Reclamewijsheid leren we jongeren en kinderen bewust omgaan met reclame, opdat ze opgroeien tot geïnformeerde consumenten. Loopt het finaal toch mis, dan kan je heil zoeken in diverse regelgeving die je beschermt tegen onethische praktijken.

Voor wie

kinderen, jongeren, volwassenen

Locatie

Campus Tweekerken - Foyer

Tijdstip

13u-17u